December 9, 2010

Award From Huda...^_^...

AsSalam...


Hep..Hep.. Wahhh!!! Dapat award dari cik huda la. WAAAHHH!! Comelnyer award ni. Thanks! Thanks! Thanks! Thanks to cik huda kerana sudi memberi saye award ini..hehehe...^_^... Suke ni...Suke ni... da macam budak2 dapat gule2 plak an..hehehe.. Biase la...itu mmg aku. Terima kasih kerana sudi layan aku yang macam budak2 ni..hehe..^_^..


<A.W.A.R.D. Ku>


Inilah yang pertama. Hope akn dpt lg pas ni..hehe..^_^..
Huda....sorry la lmbat wat post pasal award ni yer... Bz sket la...
Anyway, thank you very much darling....


TaTa..^_^..

December 3, 2010

Padan Muka!!!

Dear Dairy,
AsSalam...


Mukaddimah~> Korang penah makan maggi tak??? Bohong la tak penah an. Mesti penah punyer...sekali pun penah jugak an.. Macam ane korang masak maggi tu yer?? Sekarang ni banyak cara nak masak maggi ni. Ade yang nak senang n pantas, diorng rendam 2 minit jer.. Macam ni...
Tpi ade jugak yang suke tumis bawang sikit...pas tu rebus dgn mee maggi tu. Macam ni....hehe..^_^
Ah, senang cite banyak cara la nak masak maggi ni mengikut selera korang la kan...hukhuk.. Maggi pe yang korang suke makan yer?? Aku suke sangat maggi kari. Pergh!! Sedap tul tambah pulak telur sebiji. Slrrrrppp!! hehehe...^_^.... Nak letak lebih2 pun bleh. Ikut selera masing2 la kan. Tapi bagi aku sebiji cukup r... Pe yang aku nak cite pasal maggi faveret aku ni?? Haaa...cite nyer macam ni....


Alkisahnyer....
Malam tadi aku lapar gler. Tapi kat umah tak de pape. Kalau ade pun maggi ni je la. Pas tu, gas kat umah ni da sbulan tak beli. Almaklumlah, duk umah sorang2. Umah tinggi pulak tu. Sebelum ni, ade gak la periuk nasi elektrik, bleh gak la masak gune bende alah tu. Tapi, time2 macam ni la dia nak rosak pulak... Kesian aku malam tadi...huhu...T_T... Yang ada hanya cerek elektrik dengan maggi ni. Ermm...terpakse la masak maggi 2 minit. Aku bukan suke sangat maggi 2 minit ni..tak sedap.. Aku suke rebus, letak bawang dengan cili potong skit. Baru best!! Disebabkan keadaan tak mengizinkan, masak jer la...tapi aku tukar skit... Aku tak masak berkuah macam selalu..hehehe...
Ni la maggi yang aku makan semalam....
Nak tahu macam ane aku masak?? Mule-mule.....aku rendam maggi tu dengan air panas tahap didih 100 darjah celsius.
Pas tu......aku toskan maggi yang aku rendam selama 2 minit tadi. Kasi buang sume dia punyer air, seperti gambar kat bawah ni...
Then....korang tahu kan perencah ni..haaa...aku tabur jer kat maggi yang aku dah tos tadi. Konon2 nak buat maggi goreng la kan. Bukan sikit2 aku tabur. Abes satu paket tu aku letak...hohoho......
Selesai sume nyer, aku pun makan la dengan penuh selera kebuluran...hahaha.... Pas tu korang nak tahu....menagis aku...huhuhu...T_T
Bibir aku plak merah gler...macam bengkak pun ade....adeehhhh......
Lastly, aku berada di sini.....selama dekat setagah jam...huhuhuh.....


Inilah padahnya..haaa... Amik ko!!! Maggi tu waccha aku...sbb aku berlagak sangat. Dah tahu maggi tu nama pun KARI LETUP. Memang meletop aku...hahaha.... PADAN MUKA aku!! 


p/s: Jangan tiru aksi di atas kalau korang tak tahan pedas. Kalau tak akan end up macam aku. Padan muke sendiri yer..hehehe...^_^...

YeStErdaY

Dear Dairy,
AsSalam...


Semalam tengah syiok2 tgk tv...tbe2 idea dtg menjelma.... Tangan ni pun laju jer mencoret2 di atas kertas. Akhirnya, inilah yng terhasil...hehehe...^_^... Tajuknyer; silalah bace yer....


Yesterday

Yesterday, we met....
Yesterday, we talked...
Yesterday, we walked together...
Yesterday, we were together...

Yesterday, we go out,
Yesterday, we were having fun, 
Yesterday, we draw a memory,
Yesterday, we touched the sky,
Yesterday, we drove to the rainbow,
Yesterday, we tried to reach our dreams....

Yesterday, we cry..
Yesterday, we laugh...
Yesterday, we were happy...
Yesterday, we were friends...

Yesterday, you held my hand,
Yesterday, you kissed my hand,
Yesterday, you looked deep into my eyes,
Yesterday, you told me I'm your loved one...

Yesterday, I'm smiled at you,
Yesterday, I'm so touched,
Yesterday, I'm cried because of you,
Yesterday, I wished you are mine....

Yesterday is still Yesterday....
Today is not Yesterday...
Tomorrow is not today...

Now, Yesterday is GONE....
No more Yesterday...
And no more You and Me.....
Yesterday..............


November 25, 2010

Disaat Aku Mencintaimu

Dear Dairy,
Salam...


Kawan2....cuba la dengar lagu ni... Aku sudah jatuh cinta pada lagu ni....
Tajuknyer : Disaat Aku Mencintaimu
Lagu ni sedih..huhuhuhu....T_T....
video
Tapi aku suuukkkeee.... 
Kawan2 enjoy lagu ni yer....Bersama ini lirik....

Dadali - Disaat Aku Mencintaimu Lirik
Mengapa kau pergi, Mengapa kau pergi
Di saat aku mulai mencintaimu,
berharap engkau jadi kekasih hatiku,
Malah kau pergi jauh dari hidupku,
Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….
Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….
Semoga engkau kan mengerti,, tentang perasaan ini
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta
Maaf sungguhku tak bisa, untuk kembali padamu
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…


November 24, 2010

Dear Dairy...


Salam.


The Blue sky continues forever and looking straight up..
I breathe in the wind that blue sky, and run up the hill...
An expression that i more serious than usual..
I watch it from afar...
But why?
Without reason, I put up a front...
That person is in my mind..
That mysterious person, I can't sit still here..
I feel that.......




Erm.....da tak tahu nak sambung....
Sape2 boleh tolong sambung....lalalalalala.....^_^....

November 9, 2010

Andai Ku Bisa Memilih

Dear Dairy....


Salam...


Andai aku diberi pilihan untuk bertemu dengannya atau tidak...
Aku tak inginkan pertemuan ini...
Andai aku diberi pilihan untuk tidak mengenalinya...
Aku lebih rela begitu...
Andai aku diberi pilihan mendekatinya atau menjauhinya...
Aku berharap aku bisa menjauhinya...
Andai aku diberi pilihan mencintai atau dicintai....
Biarlah aku dicintai....

Andai aku diberi pilihan untuk memilih insan yang ku cintai...
Pasti bukan dia bukan orangnya...
Andai....Andai...Andai...

Walaupun begitu banyak andaian...
Aku tetap harus melaluinya tanpa pilihan....
Hanya bertemankan kekuatan hati dan ketabahan...
Menghadapi dugaan perasaan...

Perasaan yang tak pernah aku pinta...
Perasaan yang tak pernah aku undang...
Perasaan yang sekarang semakin menyakitkan...
Duhai perasaan...pergilah...
Pergilah bersamanya selamanya...

Hari Ini....

Dear Dairy...
Salam...


Hari ini aku menangis...
Tapi ku tak mengerti tangisan ku...
Hari ini aku ketawa...
Tapi aku mencari kegembiraan ku...
Hari ini aku tersenyum...
Aku tahu kerana kenangan lalu.....









November 4, 2010

Honey

Dear Dairy...


Salam....


Alone at the windowsill, 
with my chin resting on my hand.
I watch the rain that doesn’t stop.
I’m all alone by myself today.
Ah..it’s rather mysterious.
Just remembering about it
Makes me a kind person
It’s just like honey
That spreads sweetly in warm milk
That smile melts my heart,
Yes, its my prized honey...
Honey..







October 29, 2010

Parking Kereta.....lalala~~~~

Dear Dairy....


Salam...


Hehe...^_^....hari aku pergi kerja bawak kete. Pas tu, masa sampai kat depan opis, nak park kete la kan. Aku pun macam nak tunjuk terer la...g parking reverse. hehe....^_^... Bermulalah saat aku nak me'reverse'kan kete ni... Reverse....reverse....reverse....eh??? senget la plak... G betulkan. EH??? Senget lagi?? Betulkan lagi...ish...macam da masuk jer ni. Kuar jap tengok. Erm2...(sambil mengangguk2kan kepala).. masuk da ni..tpi apsal aku rasa macam de yang tak kena je???(sambil mengusap2 dagu..) Oh...apsal jauh sangat aku dengan kete sebelah ni?? Ceh!! Senget lagi la... 


Masa aku kuar tu sebenarnyer aku da matikan enjin. Dah la aku PARK kat depan KEDAI MAKAN. Ramai la plak customer kedai tu masa tu.Bila tengok kete aku senget lagi, aku masuk blek dalam kete, start enjin, n betulkan lagi kedudukan kete tu.(dengan tebal mukanya aku melakukan itu semua).huh!! Dalam hati...MALU GILER!!! Semua yang tengah makan kat kedai tu tengok aku betulkan kete tapi tak betul2.Ahh...cukup la ni...senget pun senget la...hehe... Padahal, da malu nak betulkan kete tu lagi.hehehe.....^_^... 


Aku wat tak tahu jer masa nak naik opis tu. Dengan selambernyer, aku kuar dari kete, wat2 sibuk skit kat kete tu, pas tu aku trus blah naik opis. Sikit pun aku tak pandang kat kedai makan tu. Malu!! Malu!! Malu!!hehe...^_^...


Hehe...^_^... Sekian saja kesengalan ku... Parking selalu senget...hehe...^_^.. Biasa la...mata sparrow....
(^_^)v.....peace no war....lalalala~~~~ 

October 28, 2010

Salam Perkenalan

Dear blog's followers...
Dear Dairy...


Salam...hai...
Aku suka sangat menulis. Tapi aku tak pernah menulis blog. Ini adalah kali pertama aku menulis di dalam blog. Kadang2 aku tulis mengenai diri sendiri, kadang2 aku tulis mengenai orang lain n kadang2 aku tercipta puisi...hehe...mesti pelikkan..macam mane boleh 'tercipta' puisi plak an??? hehe..^_^... Aku pun tak tahu nak terangkan macam mane. Sebab aku ni suka sangat menulis, bila tiba-tiba ilham datang dalam otak ni, aku terus mencoretkannya di mana-mana. Selalunyer aku akan tulis kat dalam NOTES handphone. Itu kalau aku berada di luar. Kalau aku dapat ilham ketika aku berada di rumah, aku akan coretkannya dalam buku aku yang dah macam dairi aku..hehe...^_^ 


Blog ni aku nk jadikan seperti dairi aku, tempat dimana aku dapat meluahkan apa yang aku rasa tetapi tidak menyinggung mana2 pihak. Aku harap kali ni aku dapat berkongsi dengan peminat2 blog di sini. Saja nak cuba berkongsi dengan orang lain. hehe...^_^...mencari pengalaman berkongsi cerita dengan orang yang aku tak kenali dan bertukar pandangan dan komen. Nanti aku kongsi dengan korang ape puisi yang aku pernah tulis ek...ikuti ye... Jadi, sudi-sudilah meng'ngomen' di sini...hehe...^_^....